Arjan Dijk

Chief Marketing Officer | Booking.com

Arjan Dijk is Senior Vice President en Chief Marketing Officer bij Booking.com. Arjan maakt onderdeel uit van het Leadership Team van Booking.com en leidt de wereldwijde marketing organisatie van het bedrijf. Hij houdt toezicht op de strategie en de uitvoering van alle initiatieven binnen marketing, inclusief de trajecten voor brand, social, performance en innovatie.

Naast zijn rol als SVP en CMO is Arjan ook bestuurder van Booking.com BV.

Voordat hij bij Booking.com kwam, was hij Vice President of Global Marketing bij Google, verantwoordelijk voor de strategie en activiteiten voor de wereldwijde marketing van Google. Zijn verantwoordelijkheden omvatten de marketing van het Google-pakket met advertentie productoplossingen wereldwijd. Arjan leidde ook de mediastrategie en uitvoering voor alle betaalde media in de marketingcampagnes van Google. Voordat hij in 2008 bij Google kwam, werkte Arjan 5 jaar bij Capital One in Europa, waar hij leiding gaf aan de marketingfunctie en lid was van hun Executive Leadership Team. Arjan werkte ook bij Unilever in ijs en diepvriesproducten.

Zowel binnen als buiten het kantoor ondersteunt Arjan tal van LGBTQ+ initiatieven. Waaronder voorheen lid geweest te zijn van het nationale bestuur van GLAAD in de VS. Hij heeft een BBA-diploma (Nyenrode Business Universiteit), een masterdiploma in sociologie (Vrije Universiteit Amsterdam) en een MBA van INSEAD. De in Nederland geboren Arjan verhuisde in 2019 van Californië naar Amsterdam met zijn zwarte labrador retriever Mickie.