Karin van de Braak
manager Marketing Communications | Havenbedrijf Rotterdam
Karin van de Braak (47) is manager Marketing Communications van Havenbedrijf Rotterdam. Verantwoordelijk voor B2B marketingcommunicatie, branding en de online strategie. Samen met een team van 15 professionals werkt Karin aan de positionering en concurrentiepositie van haven in binnen-en buitenland. Onder haar verantwoordelijkheid vallen het marketingcommunicatie- en online team. Voor haar huidige baan werkte Karin 14 jaar in verschillende marketingfuncties bij Procter & Gamble, UNICEF Nederland en Erasmus Universiteit Rotterdam. In deze laatste rol hield zij zich onder meer bezig met het creƫren van merkalliantie Rotterdam Make It Happen.
Positionering van de haven van de toekomst
De haven van Rotterdam levert een grote bijdrage aan de Nederlandse economie. Daarnaast wordt het succes van de haven ook bepaald door oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken als CO2 reductie en werkgelegenheid.
In een wereld die razendsnel verandert, werkt het Havenbedrijf samen met partners aan een toekomstbestendige haven. Sneller verduurzamen is hierin een belangrijk speerpunt. Welke rol speelt positionering en marketing hierin? Hoe kom je tot een geloofwaardige propositie? En tegen welke uitdagingen loop je aan?