Nomineren voor

(Future) CMO of the Year

Let op: het is enkel nog mogelijk om te nomineren voor Future CMO of the Year

 

Nomineren ( Future) CMO of the Year

Adformatie kiest jaarlijks samen met een kundige en kritische vakjury de CMO of the Year en een aanstormend talent, de Future CMO of the Year. Naast de CMO Community wordt ook lezers van Adformatie gevraagd CMO’s en marketing directeuren uit hun netwerk te kandideren die dit jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd.

Het doel van de CMO of the Year Award is om vernieuwende en inspirerende marketingdirecteuren, die een duidelijke impact op de organisatie hebben, in de spotlight te zetten en erkenning te geven voor het werk dat zij doen. Het gaat om CMO’s die met hun marketingbeleid innovatieve methoden, vormen en samenwerkingsverbanden introduceren. En hiermee effect sorteren, impact maken en hun omgeving inspireren, zowel intern als extern.


Criteria CMO of the Year:

  • Leiderschap & Persoonlijkheid: de CMO of marketingdirecteur heeft een duidelijke visie op de marketingstrategie en op de marketingorganisatie. Hij/zij weet dit uitdragen en daarmee interne en externe stakeholders te inspireren.
  • Vernieuwing: de marketingdirecteur is een vernieuwend denker die zijn of haar marketingbeleid baseert op innovatieve methoden, ideeën, instrumenten, technologie en/of samenwerkingsvormen.
  • Succes: het vernieuwende en inspirerende marketingbeleid heeft een aantoonbare positieve impact hebben op de organisatiedoelstellingen en kan worden onderbouwd met verschillende metrics vanuit de customer journey.
  • Purpose & visie: de CMO/marketingdirecteur heeft een duidelijke visie op de rol van marketing, de toekomst ervan en de bredere maatschappelijke context waarin het vak zich beweegt.

CMO’s en marketingdirecteuren die hun standplaats in Nederland hebben en langer dan een jaar hun rol vervullen kunnen meedingen naar de titel. Naast de CMO Community wordt ook lezers van Adformatie gevraagd CMO’s en marketing directeuren uit hun netwerk te kandideren die dit jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd. 


Criteria Future CMO of the Year

De Future CMO of the Year is niet ouder dan 30 jaar, maar weet desondanks indruk te maken in het marketingvak. Door een originele visie, een creatieve aanpak en/of door doorzettingsvermogen waardoor er aantoonbaar resultaat is gerealiseerd. Is er een nieuwe doelgroep aangeboord? Een nieuwe dienst bedacht? Een businesscase neergezet waardoor ze zelfs hogerop in de organisatie nieuwsgierig werden? We zijn op zoek naar de talenten die vandaag het verschil maken en morgen het marketingroer kunnen overnemen. 'Bij twijfel, gewoon inzenden!'

Criteria:

  • Vernieuwing: de marketeer heeft het afgelopen jaar het verschil weten te maken binnen de marketingorganisatie door dingen anders te doen
  • Succes: de vernieuwing heeft een aantoonbare positieve impact gehad op een van de marketingdoelstellingen en dit kan worden onderbouwd.
  • Visie: heeft een visie op de rol van marketing en de toekomst ervan en deelt deze met collega’s en/of vakgenoten. Diegene heeft een creatieve manier van presenteren.

 

Verslag winnaars CMO of the Year en Future CMO of the Year 2023

Op adformatie.nl zijn de verslagen van de verkiezingen van CMO of the Year en Future CMO of the Year gepubliceerd:

Johan van der Zanden (Albert Heijn) CMO of the Year 2023

Jordi Hillenga (Scapino) Future CMO of the Year 2023

 

Johan van der Zanden
Albert Heijn

CMO of the Year 2023

Johan van der Zanden (Albert Heijn) CMO of the Year 2023

Jordi Hillenga
Scapino

Future CMO of the Year 2023

Jordi Hillenga (Scapino) Future CMO of the Year 2023

(Future) CMO of the Year 2023

Partners:

De videoproducties op CMO Day worden mogelijk gemaakt door:

Mediapartner: