(Future) CMO of the Year

Brenda Smith is Adformatie CMO of the Year 2024, Koen Coopmans Future CMO

CMO of the Year
Brenda Smith (CMO AS Watson) is tijdens CMO Day bekroond tot Adformatie CMO of the Year 2024. De marketingleider van Kruidvat en Trekpleister werd geprezen om de transformatie die de organisatie de afgelopen jaren heeft gemaakt. 'AS Watson was van origine een inkoopgedreven organisatie. Het is knap hoe Brenda de marketingdiscipline van marginaal tot leidend in strategie heeft omgebogen. Op alle domeinen – van assortiment tot imago en van duurzaamheid tot winkelmedewerker – zijn reuzestappen gezet.'

Kruidvat behaalde in 2023 goede scores op belangrijke merkparameters, ook groeide het imago op duurzaamheid en inclusiviteit en realiseerde het bedrijf een forse omzetgroei en een reputatiescore van 7,5. Smith kreeg - in aanwezigheid van ruim 180 CMO's - de award overhandigd van de vorige CMO of the Year, Johan van der Zanden van Albert Heijn.

Future CMO of the Year
In de Rijtuigenloods in Amersfoort werd ook de Adformatie Future CMO-award uitgereikt. Deze ging dit jaar naar Koen Coopmans, Team lead acquisition marketing Nationale Postcode Loterij. Coopmans noemt zichzelf een moderne, brede marketeer met kennis van strategie, creatie, data, offline en online media. Zijn passie voor marketing houdt niet op bij een gelanceerde campagne.

Hij is een aanjager en neemt graag de rol van projectmanager, of zelfs stakeholdermanager, op zich. Zijn brede scoop bleek ook duidelijk uit zijn case. Ook zag de jury zijn toegevoegde waarde binnen de complexe organisatie van de Nationale Postcode Loterij. Een belangrijk project waaraan hij succesvol een bijdrage deed was de introductie van de nieuwe producten Plus en Premium.

​​​​​​

Verslag winnaars CMO of the Year en Future CMO of the Year 2024

Op adformatie.nl zijn de verslagen van de verkiezingen van CMO of the Year en Future CMO of the Year gepubliceerd:

(Future) CMO of the Year 2024

 

Partners:

Mediapartner: