Het programma

Wanneer: 3 november 2021
Waar: The Duke Business Club

12:00 - 12:45 uur

Ontvangst

Met vanaf 12:00 uur een heerlijke lunch en de gelegenheid om te netwerken

12:45 - 12:50 uur

Opening

Susanne van Nierop Content Director Adformatie; Sijthoff Media
12:50 – 12:55 uur

Muzikale opening

Diederick Ensink Zanger, Acteur, Multi-Instrumentalist, Theatermaker; DIEDERICK'S DEBUUT
12:55 - 13:15 uur

Challenge everything

Niko Koffeman Co- Founder; Those Vegan Cowboys

In 2018 verkochten Niko Koffeman en Jaap Korteweg De Vegetarische Slager. Nu werken ze aan een nieuw idee: plantaardige zuivel.  Hun nieuwe bedrijf heet Those Vegan Cowboys. Ze verwachten zeven jaar nodig te hebben om op serieuze schaal met producten op te markt te komen.  

Nico vertelt over de challenges die op zijn pad zijn komen en hoe hij hiermee omgaat.   

Niko Koffeman studeerde economie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Na zijn studie werd hij leraar economie. Na enkele jaren verliet hij het onderwijs en koos voor het vak van communicatie-adviseur en reclamestrateeg.  De Vegetarische Slager werd in 2007 opgericht door Korteweg en Koffeman. Ze verkochten het bedrijf eind 2018 aan multinational Unilever. Producten van De Vegetarische Slager liggen in meer dan 4.000 winkels in zeventien verschillende landen in de schappen.  

 

13:15 - 13:45 uur

21 dagen niet klagen challenge

Kevin Weijers Chief Exploration Officer; ‘De Wereld Rond in 80 Experimenten’

‘Klagen is negatieve feedback geven op een situatie, zonder de intentie die te willen veranderen’   

Ben je klaar om je tijd en energie te besteden aan dat waar je wel invloed op hebt?   

Kevin Weijers besloot na enkele jaren gewerkt te hebben als ambtenaar, op een originele manier de wereld rond te reizen: door bedrijven te helpen nieuwe ideeën uit te voeren, in ruil voor eten en onderdak.

33 experimenten later is het resultaat niet het zoveelste boek van een millennial die alles achterliet, maar een bundeling van frisse verhalen en praktische experimenten die je inspireren om anders naar je werk en leven te kijken.

’21 dagen niet klagen’ laat zien dat je vooraf niet altijd hoeft te weten hoe iets eindigt. Het zet je op luchtige wijze en met humor aan te experimenteren met waar jij nieuwsgierig naar bent. En te ontdekken hoeveel er mogelijk is als je af en toe stopt met denken, en start met doen. 

13:45 - 14:00 uur

Wisselpauze

Wisselpauze, bezoek aan ronde tafels en masterclasses

14:00 - 14:45 uur

Masterclass Challenge your leadership

Julian Stevense Oprichter; Brandgurus

Tijdens de Masterclass ‘Challenge your leadership’ word je uitgedaagd om kritisch te kijken naar de vorm van leiderschap die jou als CMO het meeste voordeel oplevert; zowel zakelijk als persoonlijk.

Welke leiderschapsstijl creëert maximale waarde voor jouw organisatie, klanten, team en jezelf?
Welke leiderschapsstijl geeft jou meer controle over het uiteindelijke resultaat? Hoe kun je deze leiderschapsstijl zelf ontwikkelen en toepassen? En wat zijn de obstakels waar je als CMO rekening mee dient te houden?

Aan de hand van relevante leiderschapstheorieën, internationaal onderzoek en inspirerende praktijkvoorbeelden laat Julian Stevense je zien hoe je als CMO jouw leidende positie binnen de organisatie kunt versterken. 

Serviceplan – Invite Only

14.00 – 15.15 uur

Challenge your purpose

Wat zijn de trends voor komend jaar en hoe ontwikkelen deze trends zich (verder) onder de impact van het coronavirus? Wij zijn benieuwd hoe jij hierover denkt en discussiëren tijdens een rondetafelgesprek graag over wat voor jou als CMO de belangrijkste thema’s voor 2022 zijn. Denk hierbij aan onderwerpen zoals inclusiviteit, sociale aspecten van leiderschap, purpose marketing en duurzaamheid. Daarnaast maken we graag een verdiepingsslag binnen het thema duurzaamheid binnen marketing, bijvoorbeeld op duurzame wijze mediacampagnes maken.

Eerder dit jaar ondervroegen wij in samenwerking met Adformatie/Serviceplan, CMO’s en marketingbesluitvormers in Europa over dezelfde thema’s. Opvallende resultaten delen we tijdens deze sessie en diepen we verder uit.

Gefaciliteerd door: Serviceplan.

 

Macaw – Invite Only

14.00 – 15.15 uur

Challenge Accepted! Creating growth in a bionic company

Marketing draait om het creëren van impact op business goals. Bionic companies organiseren hun menselijke en technische capabilities om die business outcomes heen. Het competitief vermogen van organisaties hangt namelijk steeds meer samen met het vermogen van haar medewerkers om creatief gebruik te maken van data en technologie. We gaan die uitdaging aan, maar wat betekent dit voor de positie van de CMO en de relatie met andere spelers in de C-suite. Hoe slagen we erin om de digitale versnelling bij te houden en met marketing een nieuwe impuls te geven aan de groei van de organisatie.

Gefaciliteerd door: Macaw. 

 

14:45 - 15:15

Masterclass Challenge your beliefs

Sunny Bergman Filmregisseur, schrijver, programmamaker, verslaggever en activiste.

“We zijn allemaal gesocialiseerd in een ongelijkwaardige wereld. Dus als we toegeven dat we vooroordelen met ons meedragen, is er meer ruimte voor dialoog en verandering.”

In deze masterclass gaat Sunny Bergman met je in gesprek over gelijkheid, diversiteit en inclusiviteit in de maatschappij en op de werkvloer.

Aan de hand van een aantal fimfragmenten zal ze je challengen.

Masterclass Challenge the systems

Maria Genova Journalist en schrijfster; Gespecialiseerd in cyber crime

Het beveiligen van marketingdata is net zo belangrijk als het creëren van de juiste infrastructuur om deze data in te zetten. Hoe onthoud je bijvoorbeeld tientallen wachtwoorden, onderscheid je een echte factuur van een nep factuur en is Wifi eigenlijk wel veilig? 

Technologieën die de nadruk leggen op versleuteling, toegangscontrole, netwerkbewaking en fysieke beveiligingsmaatregelen moeten worden gedaan.

Maria Genova vertelt op een boeiende manier en zonder ingewikkelde vaktermen over de toenemende digitale gevaren. 

 

 

15:15 - 15:45 uur

Challenge your taste | Pauze

15:45 - 16:15 uur

Masterclass Challenge the trend

Marc van Eck CEO en mede-oprichter ; New Growth Strategies

Snapchat, marketing automation, purpose! Marketingtrends komen in vele vormen en maten. Maar wat beteken ze voor jou? Sterker nog, betekenen ze wel iets voor jou?  Voor je het weet doen we allemaal hetzelfde. Worden we één grijze massa aan purpose en digital first.

Tijdens deze masterclass daagt Marc van Eck je uit om de trend te challengen. De opbouw van de masterclass is gebaseerd op de Disruption methode van TBWA. Eerst kijken we naar de conventie ‘wat doen we allemaal hetzelfde’. Vervolgens leer je dit te challengen vanuit de visie van jouw bedrijf. Misschien vind je zelfs een disruptie voor jouw organisatie.

Masterclass Challenge your creativity

Rico Bakker Spreker; Innovatie & creativiteit. Slechte ideeën bedenker & podcast host.

Ons brein werkt snel en efficiënt door verbindingen die iedere dag worden aangelegd. Dit kun je zien als een soort snelwegen die ons leven georganiseerd en voorspelbaar houden. Wij kunnen daardoor met vrij weinig inspanning problemen oplossen door logisch en realistisch denken. Dat is fantastisch, want logica brengt ons veilig en snel van A naar B. Maar soms weerhoudt deze manier van denken ons helaas van om creatief en vernieuwend te zijn.   

We hebben allemaal onze blinde vlekken. En hoewel we die niet kunnen verhelpen, kunnen we ze misschien wel voor ons laten werken. Verassend genoeg zijn het namelijk juist de beperkingen die ons creatief maken. Maar hoe dan? Als we anders willen denken, dan moeten we andere vragen te stellen. Vragen die leiden tot krankzinnige, onrealistische en ronduit slechte ideeën. Tijdens zijn masterclass neemt Rico Bakker je mee in ‘de kracht van een slecht idee’! 

SAP – Invite only

15.45 – 17.00 uur

Challenge the boardroom

Nieuwe technologie, nieuwe marketing kanalen en mondigere klanten, maken o.a. dat de concurrentie heviger wordt. Marketeers, met hun diepgaande kennis over markten en klanten, zouden daarom moeten fungeren als een belangrijke bron voor strategieformulering. Op alle vraagstukken van de bedrijfsstrategie – op welke markten moet worden geconcurreerd, op welke segmenten moet worden gemikt, welke toetredingswijze en strategie moeten worden gekozen, met welke partners moeten strategische allianties worden aangegaan – biedt marketing substantiële informatie en is marketing van toegevoegde waarde. Om deze holistische – samenhangende – perspectieven over te brengen, is het absoluut noodzakelijk dat marketing vertegenwoordigd wordt door een CMO in de bestuurskamer van de organisatie.

Als Customer experience daadwerkelijk een speerpunt is – dan kan het niet anders dan dat de CMO een volwaardige plek in de bestuurskamer verdient. Sterker nog, een regisseursrol heeft als het aankomt op een financieel gezonde groei van de bedrijfsresultaten.

Gefaciliteerd door: SAP. 

DEPT – Invite Only

15:45 – 17.00 uur

Challenge your data

Datagedreven marketing in een wereld zonder cookies

Nieuwe privacywetgeving omtrent persoonsgegevens beperken de hoeveelheid data waar jij als marketeer toegang tot hebt. De cookie verdwijnt en we moeten leren navigeren door de nieuwe realiteit. Een realiteit waarin privacy belangrijker is dan ooit en het bereiken van consumenten gebeurt door een combinatie van creativiteit, relevante advertenties en betekenisvolle interacties.

De third-party cookie is zo goed als verdwenen. Om alsnog alles uit je beschikbare data te kunnen halen en de klant op nieuwe manieren persoonlijk te bereiken, zijn er verschillende tools en tactieken die je op de korte termijn kunt toepassen. Maar voor de lange termijn is het van belang dat je je digitale marketingstrategie hervormt. We worden afhankelijk van self identification en first-party data. In deze roundtable gaan we het gesprek met elkaar aan over de acties en oplossingen.

Vier key takeaways:

  • Waar staan we nu in de post-cookie wereld?
  • De balans tussen data en creativiteit vinden;
  • Tips, tools en tactieken voor de korte en lange termijn;
  • Inzicht in de behoeften van je doelgroep krijgen met first-party data.

Gefaciliteerd door: DEPT

16:30 - 17:00 uur

Masterclass Challenge your team

Arko van Brakel Directeur; Strategische Board Cleantech Regio

De professionele omgeving van de CMO wordt gedomineerd door digitale trends in een veranderende samenleving. In deze context volgen de innovaties elkaar in exponentieel tempo op. Om de snelheid en wendbaarheid van de organisatie te behouden kom je niet meer weg met traditioneel leiderschap. De echte leiders onderscheiden zich nu van de managers door snelheid en ondernemerschap in hun team te brengen, door in control te zijn zónder te controleren en door het fundament te creëren waardoor professionals de beste versie van zichzelf kunnen worden.  

 De Corona crisis heeft ons geleerd dat we ons veel sneller kunnen aanpassen dan we dachten. Mensen zijn namelijk wendbaar en creatief. De kunst is deze kwaliteiten te matchen met de strategische doelen van de organisatie. Arko van Brakel neemt je mee in de basis principes van leiderschap in een high performance marketing organisatie.

17:00 - 17:30 uur

Challenge your taste | Pauze

17:30 - 17:45 uur

Challenge your security

Maria Genova Journalist en schrijfster; Gespecialiseerd in cyber crime

Vertrouw je je medewerkers, je leveranciers? Wat ga je doen als je gehackt wordt? Wat is het ergste wat je kan gebeuren.

Toezicht wordt verscherpt in 2022, hack aanvallen nemen toe. Alles is na te maken, zoals zelfs je stem. Steeds meer hackers gebruiken briefpapier.

17:45 - 18:00 uur

Challenge the Economy

Esther van Rijswijk macro-econoom
18:00 - 18:15 uur

Challenge the marketing 2022

Jeremiah Albinus CEO; Fonq
18:15 - 20:00 uur

Challenge your taste | Diner

Uitgebreid diner


Adformatie organiseert dit congres in samenwerking met: