Serge Steijn

Serge Steijn (51) is leiderschap coach en trainer. In het verleden was hij oprichter en CEO van reclamebureau Doom&Dickson, dat Bureau van het Jaar werd en uiteindelijk werd verkocht aan TBWA/. Daarna woonde en werkte hij als fotograaf in Mexico en in Argentinië. Nu coacht hij al jaren leiders en teams in binnen- en buitenland om het beste uit zichzelf te halen. Sind een jaar is hij partner bij Sterke Leiders dat zich specifiek richt op leiderschap in marketingcommunicatie en media.

Serge zal tijdens CMO Day een inspirerende sessie verzorgen met als motto: ‘Creatief leiderschap is dansen met onzekerheid’

Diederik Gommers

Diederik Gommers is hoogleraar IC geneeskunde, voorzitter van de Nederlandse Vereniging Intensive Care en spreker. Tijdens de coronacrisis neemt Gommers als specialist deel aan het Outbreak Management Team. Hij adviseert het kabinet over de volksgezondheidsmaatregelen om de verspreiding van Covid-19 terug te dringen. Diederik wordt al snel een bekende persoonlijkheid door zijn optredens in talkshows en interviews in de landelijke pers, waarin hij spreekt over dit onderwerp. Hij is expert op het gebied van zorg, wetenschap en leiderschap.

Rennie Rijpma

Rennie Rijpma (51) is hoofdredacteur van het AD.  Ze werkt al ruim 25 jaar in de journalistiek. Ze begon als verslaggever in Friesland, werkte jarenlang als verslaggever en leidinggevende bij het ANP. Sinds 2012 werkt ze in Rotterdam bij het AD. De laatste jaren hield ze zich vooral bezig met de digitalisering van het nieuwsmerk. Met AD.nl worden dagelijks ruim 3 miljoen gebruikers bereikt, daarnaast is het  AD is de grootste krant in de Randstad.

Karin van de Braak

Karin van de Braak (47) is manager Marketing Communications van Havenbedrijf Rotterdam. Verantwoordelijk voor B2B marketingcommunicatie, branding en de online strategie. Samen met een team van 15 professionals werkt Karin aan de positionering en concurrentiepositie van haven in binnen-en buitenland. Onder haar verantwoordelijkheid vallen het marketingcommunicatie- en online team. Voor haar huidige baan werkte Karin 14 jaar in verschillende marketingfuncties bij Procter & Gamble, UNICEF Nederland en Erasmus Universiteit Rotterdam. In deze laatste rol hield zij zich onder meer bezig met het creëren van merkalliantie Rotterdam Make It Happen.

Rudy van Belkom

Rudy spreekt en schrijft over de impact van technologie op onze samenleving. De vraag is volgens hem niet welke toekomst we krijgen, maar welke toekomst we willen. In de afgelopen jaren maakte hij met zijn toekomstverkenningen de nodige impact. Denk bijvoorbeeld aan zijn onderzoek naar de toekomst van de democratie. Binnen dit onderzoek ontwikkelde hij onder andere de Technologie Kieswijzer, een speciale stemhulp over tech-gerelateerde onderwerpen zoals privacy, nepnieuws en de macht van Big Tech. Deze inzichten vormden de basis voor zijn nieuwe boek: ‘Alive and Clicking: Er is hoop voor de democratie’. Eerder onderzocht hij namens STT de toekomst van artificiële intelligentie (AI). Binnen dit onderzoek bracht hij drie publicaties uit (waaronder ‘AI heeft geen stekker meer’) en ontwikkelde hij een Ethisch Ontwerpspel voor AI (‘Ethics Inc.’).  Momenteel doet hij namens STT onderzoek naar de impact van technologie op de toekomst van de democratie.

 

Susanne van Nierop

Susanne van Nierop is Content Director bij Adformatie, en al jaren ervaren in het marcom- en mediavak. Daarnaast is ze jurylid bij verschillende creatieve en bureau-awards.

susanne-van-nierop-kleur

Corinne Hamming

Corinne Hamming is als community manager verantwoordelijk voor de CMO Suite en Community binnen Sijthoff Media en Adformatie. Ze heeft bij verschillende (media)organisaties ruime ervaring opgedaan op het vlak van o.a. strategische partnerships en het bouwen van communities/ netwerken.